Sider

lørdag den 28. juli 2007

Willi's

Jeg har haft lyst til at drikke vin paa Willi's Wine Bar, 13 rue des Petits Champs i Paris, igennem laengere tid - isaer efter min hjaelper i Mad med mere arbejdede her for et par aar siden. Vi blev ikke skuffet, et ellers naerliggende risiko, naar jeg har glaedet mig laenge.

Vinene var skoenne - en Jurançon sec 2004 fra Cahaupé og en ungarsk Tokay, 3 puttonyos - detaljerne er vaek, jeg maa vende mig til at notere. Efter tjenerens gode raad - den passede perfekt til vores hindbaerdessert.


Maden var god, ikke så stor en oplevelse som vinen. De unge tjenere var rare og kyndige. Der sker noget med min evne til at standse op og analyserer vinene og maden, jeg gider det ikke.

Begge var, som det skal vaere, naar det er som det skal vaere, 'bare' en del af oplevelsen. Begge med vigtige bidrag til helheden. Der ligger saa meget bag, saa mange vilkaar og valg, der har afgoerende betydning for dette 'bare', saa det virker helt naturligt og uanstrengt.


Det er denne elegance, jeg gaar efter. Den, som al vinsmagningen og madanalysering skal foroege chancerne for at kunne skabe, kunne opleve. Nu er den her bare og jeg nyder det.

English

Ingen kommentarer: