Sider

mandag den 3. september 2007

Pause... bagte figner

Jeg ved ikke, hvad der sker. Min ellers så lystige bloggefølelse er på standby. Jeg får lavet og spist alt muligt godt, det kommer bare ikke ud som billeder og ord. Hmmm...

Dagens morgenmad var bagte figner med bøffelmælksmozzarella. Fignerne lavede jeg forleden: de skæres i kvarte og kommes i et lag i et ovnfast fad. Drysses med rørsukker, ca. 1 kaffeskefuld per hele figen. Et sjat vand i bunden af fadet, så de ikke hænger fast og så der bliver lidt sirup. De skal have 15-20 minutter på 180° - i ikke-varmluftsovn, indtil de er bløde, men ikke udsplattede.

Fignerne holder sig i flere dage i køleskabet, og er god til morgenmad med yoghurt. I dag havde jeg ikke yoghurt, men en rest mozarella. Perfekt kombo.


Det kan virkelig betale sig at købe bøffelmælksmozarella, selv om den er pebret. Den er bare så meget bedre end den almindelige, lavet af komælk. Helt anderledes blød og cremet. Så hellere spise mindre af den....

Ingen kommentarer: