Sider

mandag den 12. april 2010

Bad news og god pinot

Ikke godt. Jeg har unormale celler og en klump væv. Livmoderen skal fjernes i næste uge. Det er gået meget hurtigt - rart - og er stadig ind i mellem uvirkeligt. Har alle følelser fra rædsel til lammelse til stor glæde. Nysgerrighed. Fa'en i helvede. Lort, ikke mig, ikke nu. I går aftes var jeg i dyb glæde over, at jeg har så dejlige mennesker omkring mig.

Det må være nu, man åbner de gode flasker. Inden alle operations-tingene indfinder sig og syg-verdenen bliver den fremherskende. De bedste gemmer jeg til at dele, i går var det bare et rigtigt godt glas.

Prima ledsager til den Bourgognske Epoisses, jeg har stående. En af de få rigtige rødvinsoste. Tysk Pinot noir - Spätburgunder - Quercus 2004 fra Fritz Allendorf i Rheingau. Købt hos Tysk Vinklub.

Jeg har glædet mig over den før, den smager skønt og, bedst, har den vidunderlige pinot duft, som nemt rammer mig, forfører mig. Violer hedder det ofte, når vinskribenterne giver oplevelsen ord og jeg har altid vist, hvad de mener. Den samme forførende følelse. Afprøvet denne gang mod den rigtige vare. Og det holder. Jo.

2 kommentarer:

Jenny sagde ...

Held og lykke andet giver vist ikke mening at sige.

kimmm sagde ...

tak