Sider

tirsdag den 1. juni 2010

Lumps and strings

Der er lidt skrivepause. En blanding af lidt energi og meget, jeg gerne vil bruge den til. Min projektledertjans med forbedring af ældremaden er ved at være slut - desværre... arbejdet er lige begyndt. Har endnu ikke fundet ud af, hvad jeg gerne vil bagefter. Kreative ideer tages imod med kyshånd :-) Madløsningerne er også de helt lette. Den sidste pose Polka jordbær, plukkede hos min lokale øko-stalddør sidste sommer er bagte 15 minutter med rørsukker. De har en himmelsk smag - meget bedre end de 'friske', der er nu - trods at de var frosne. Jeg er klar til sommer.
Ost. Altid god, når det skal være let. Især hvis der er noget ved osten. Prøvede Knuthenlunds gedebrie. Har været for fedtet til at betale 60 kroner for den lille ost, men så havde Irma den til det halve forleden og jeg hapsede.

Jeg har stor sympati for forsøget, og osten er god, men den får ikke mit madhjerte endnu. Den har en smuk konsistens, lidt for let smag - garanteret godt, hvis man ikke er så glad for ged - og er ikke helt kompleks nok til at være en oplevelse. Jeg håber de udvikler videre!
Laver man ikke mad, kan man læse om det. Brugte togturen forleden til at starte på Hervé This 'Molecular Gastronomy'. Forstår ikke halvdelen af de kemiske betegnelser, men lærer alligevel noget, f.eks. om forskellen mellem saftighed og mørhed i kød, og om vand, mel, diffusion og hvorfor der nemt kommer lumps and strings i sauce.

Ingen kommentarer: