Sider

lørdag den 23. oktober 2010

Bella... Bella?

Jeg var lige ved at glaede mig over, at jeg havde vendet mig til at vaere her, var ikke saa overstimuleret, da jeg tog hjem i gaar. Og saa blev det loerdag....

Maengden af mennesker er igen overvaeldende, i dag kommer ogsaa torineserne i stor maengder for at se, smage og koebe. Og for at spise frokost - med det hele - i de midlertidige traktoersteder, de forskellige regioner har opstillet i weekendens anledning.

Jeg kommer til at taenke paa den store aarlige madmesse i Herning eller Bella Center... som ville blive saa interessant, hvis det indeholdt bare en tiendel af den kvalitet, der er her. Saa rige er vi i Danmark, hvorfor er det nu, vi investerer saa lidt af formuen i vidunderlig mad?

Live nu mener jeg ikke spoergsmaalet retorisk, som en kritik. Men som en oprigtig undren... hvordan det kan egentlig vaere? Staaende midt i denne mekka virker det totalt ulogisk.

Naa, en kop kaffe...


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Den positive vejleder sagde ...

Kan kun dele din undren, Jonas.
Hvorfor i alverden dyrker man ikke i Danmark de fantastiske råvarer, vi har - og de spændende egnsretter... Man skal åbenbart på Noma eller andre gourmetrestauranter for at finde køkkener, der værdsætter og videreudvikler dansk/nordisk kvalitet. Det kunne være godt at gøre denne trend mere folkelig!!

kimmm sagde ...

Hej Eva
Ja, det virker saa oplagt... vi maa goer noget :)
mange hilsener Kim