Sider

onsdag den 21. september 2011

Bådflytning

Jeg kan vist ikke andet end at acceptere det... jeg holder bloggepause. Hmm... En grund er at jeg har brugt de sidste mange uger til at sælge hus og så tømme det og flytte til en båd midt i København. Lidt for meget og lidt for hårdt.
Men båden er en meget skøn båd i København, så når det hele vejes op føler jeg mig alligevel dybt priviligeret. Hulen er i et stille hjørne af byen med nogle få minutter til hektisk liv, et smukt udsigt og på evigt skiftende vand. Vinkende havnerundfartsgaster. Her kan min mini-krukkekrydderurtehave på kajen vist udbygges til en rigtig urban garden til foråret, med rabarber, et dværgæbletræ, multifarvede bladbeder og kravlende græskarplanter.

 En anden grund er at maden ikke har været så nyskabende. Der har været en del æg... 
med svampe...
...og i kokotte. Ellers har jeg plukket noget i haven og lavet det enkelt. 
Dampede bønner dryppet med olivenolie og lidt salt...
Squash fra de utrættelige planter på pande, i dampgryde, på salat...
Hestebønner, med skinkeender og i suppe, som jeg har vist skrevet om både hid og did og her og der.

Men det er ikke bare det. Jeg vil noget andet, og jeg ved ikke, hvad det er. Det er garanteret godt nok, et tegn på liv og udvikling. Måske skulle jeg nyde det, mens det er der. Måske skulle jeg skrive mig igennem, som en af mine kloge bloggekolleger sagde i weekenden. Det kan være.

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det lyder som et dejligt sted at bo - nærmest meditativt.

Og hyggeligt at mødes med dig igen i weekenden - håber du havde det mindst lige så sjovt som jeg :-)

kimmm sagde ...

Ja, det var også dejligt at se dig igen - og sikke en skøn weekend!
Båden er det fineste hjem...

Grøntsagspigen sagde ...

Hvor herligt med aktivitet her igen.
Jeg glæder mig at læse mere om livet på din båd, alene rælingen ser hyggelig ud :-)

Håber du får en fantastisk tur til New York.

kimmm sagde ...

Tak for de søde ord :-)
Ja, jeg glæder mig meget til at se, hvad bådlivet bringer med sig.